Lista aktualności Lista aktualności

„POLSKIE KULINARIA Busko-Zdrój 2024” z Nadleśnictwem Chmielnik

Nadleśnictwo Chmielnik włączyło się w organizację ogólnopolskiego wydarzenia pn. "POLSKIE KULINARIA BUSKO-ZDRÓJ 2024 -Smacznie, Zdrowo i Zdrojowo”, którego pomysłodawcą i organizatorem jest Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego Oddział Świętokrzyski. W tym roku była to już IV edycja, odbyła się w dniach 7-8 września 2024 w Busku Zdroju.

Tegoroczne wydarzenie, odbywające się w Parku Zdrojowym, przyciągnęło liczne tłumy miłośników autentycznych polskich smaków, tradycyjnej kuchni i dobrej zabawy.

Festiwal "Polskie Kulinaria Busko-Zdrój" stał się jednym z najważniejszych punktów kulturalnych w regionie, gromadząc coraz więcej wystawców i uczestników, którzy pragnęli odkryć różnorodność polskiej żywności. Głównym celem festiwalu była promocja lokalnych producentów żywności z różnych zakątków Polski, oferujących swojskie, tradycyjne
i nagradzane produkty spożywcze.

Centralnym punktem wydarzenia był oczywiście Jarmark Norbertański, gdzie odwiedzający mogli zakupić wyśmienite wyroby prosto od producentów. Festiwal to nie tylko gratka dla smakoszy, ale również okazja do przeżycia niezapomnianych chwil. Program obejmował liczne atrakcje, w tym gotowanie i pokazy kulinarne na świeżym powietrzu, konkursy dla publiczności, konferencje, animacje muzyczne dla dzieci oraz koncerty artystyczne.

"Polskie Kulinaria Busko-Zdrój" to doskonała okazja, aby w pełni cieszyć się bogactwem polskiej kuchni oraz doświadczyć regionalnych tradycji i kultury w jednej z najpiękniejszych lokalizacji w Polsce. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i wystawcom za wspólne świętowanie! To wyjątkowa okazja do promocji i sprzedaży  wartościowych oraz wysoko jakościowych produktów od rzemieślników, producentów i firm zrzeszonych w Izbie. Celem tego cyklu imprez jest promocja polskiej żywności ze szczególnym uwzględnieniem promocji  zdrowej żywności pochodzącej z lasu i pól.

         Nadleśnictwo Chmielnik przygotowało na to wydarzenie swoje stoisko promocyjne podzielone na sektory. W „strefie malucha „ odbywały się konkursy wiedzy przyrodniczej o tematyce leśnej. Malowanki , gadżety edukacyjne i koło fortuny zgromadziły liczne grono dzieci i dorosłych. Większym zainteresowaniem jednak cieszyła się strefa promocji żywności pochodzącej z lasu. Przygotowano wyroby z dziczyzny kiełbasy, pasztety , kabanosy  i pieczenie ). Dużym zainteresowaniem cieszyła się kromka ze smalcem z dzika i ogórkiem małosolnym. Jednak gwoździem programu okazał się poczęstunek gulaszem myśliwego. Na stoisku pojawiły się tłumy degustatorów i kociołek w szybkim tempie został opróżniony. Dodatkowo na stoisku można było spróbować dodatków pochodzących z roślin runa leśnego (grzyby, żurawina, ketchup z żurawiny i jarzębiny oraz kiszony czosnek niedźwiedzi). Posmakować można było naturalnych leśnych soków m.in. z czarnego bzu, aronii, maliny, żurawiny i brzozy. Przy stoisku leśnych produktów było cały czas tłumnie. Tym samym osiągnęliśmy zakładane cele organizacji stoiska  tj :

- Budowanie pozytywnego wizerunku Lasów Państwowych

- Promocja żywności pochodzenia leśnego na rzecz promocji Lasów Państwowych,  zrównoważonej gospodarki leśnej

- Promocja Lasów Państwowych – jubileusz 100-lecia LP

Reasumując udział Nadleśnictwa Chmielnik w tym wydarzeniu był okazją do prezentacji Lasów Państwowych jako organizacji prospołecznej wychodzącej   naprzeciw potrzebom społeczeństwa.